4 perc

Egy jó weboldal nem egyszeri befektetés, hanem hosszú távú eszköz. Mégis sok vállalkozás elköveti azt a hibát, hogy „egyszer megcsináltatja”, majd évekre elfelejti.

Pedig a digitális világ gyorsabban változik, mint gondolnád — és ami ma működik, az pár év múlva akár ügyfeleket is elriaszthat.

Képzeld el, hogy 5 évig ugyanazt a kirakatot hagyod az üzletedben: ugyanaz a poros dekoráció, kifakult plakát, elavult árlista. A járókelők már észre sem veszik, és inkább továbbmennek.
A weboldalakkal is ugyanez történik — csak online.

Néhány tipikus probléma, ami idővel előjön:
  • A design elavultnak tűnik, és nem bizalomkeltő.
  • A weboldal lassan tölt be, főleg mobilon.
  • A Google hátrébb sorolja, mert nem frissül a tartalom.
  • Az űrlap vagy a bejelentkezés nem működik a rendszerfrissítések után.
  • A vállalkozásod közben változott, de a weboldal nem követi.

Egy szóval: ha nem foglalkozol vele, a weboldalad előbb-utóbb „elöregszik”.

A legtöbb vállalkozás weboldalát egyszeri kiadásként kezeli, pedig valójában befektetés, ami dolgozik helyetted.
Ahogy a fodrász cseréli az ollóját, vagy az étterem karbantartja a konyhát, úgy a weboldalad is rendszeres törődést igényel.

Ha karbantartod és fejleszted, az oldalad:
  • folyamatosan új ügyfeleket hoz,
  • javítja az online megjelenésedet,
  • idővel még hatékonyabbá válik.

Gondolj rá úgy, mint egy autóra

Egy új autó is tökéletesen működik, amikor megveszed, de ha 5 évig nem viszed szervizbe, nem tankolod, és nem cserélsz olajat, akkor le fog állni.
A weboldaladra ugyanez igaz — csak itt a „motorolaj” a frissítés, biztonsági mentés és tartalomfrissítés.

A weboldal motorja folyamatosan frissül. Ha ezeket figyelmen kívül hagyod, biztonsági rések és hibák jelenhetnek meg.

Megoldás:
  • Havonta egyszer frissítsd a rendszert és a bővítményeket.
  • Készíts biztonsági mentést, mielőtt bármit módosítasz.
  • Ha nem értesz hozzá, bízd szakemberre – neked nem kell technikai guruvá válnod.

A Google szereti a friss, aktuális oldalakat. Ha 5 éve ugyanaz a szöveg és ugyanazok a képek vannak fent, az olyan, mintha bezárt volna a boltod.

Tartalomfrissítés ötletek:
  • Írj új blogposztokat (pl. akciókról, újdonságokról).
  • Tölts fel friss képeket a munkáidról.
  • Ellenőrizd évente az árlistát, nyitvatartást, elérhetőséget.
  • Kérj ügyfélvéleményeket, és tedd ki őket az oldaladra.

Az emberek 80%-a telefonról nézi meg az oldalakat. Ha a weboldalad lassú vagy nehezen kezelhető mobilon, az ügyfél egyszerűen továbblép.

Tipp:
  • Teszteld a weboldalad mobilon is, ne csak számítógépen.
  • Használj optimalizált képeket, és kerüld a felesleges bővítményeket.
  • Ellenőrizd a betöltési sebességet (pl. PageSpeed Insights eszközzel).

A hackertámadások nem csak a nagy cégeket érik el. Egy kisvállalkozás weboldala is célpont lehet — főleg, ha elavult rendszer fut rajta.

Tedd meg a minimális biztonsági lépéseket:
  • Használj biztonságos jelszavakat.
  • Telepíts SSL tanúsítványt (https://).
  • Készíts rendszeres mentéseket.

Ha ezeket a webfejlesztőd beállítja, évekig nyugodtan alhatsz.

Ahogy az autót elviszed szervizbe, úgy a weboldal is megérdemel évente egy „átvizsgálást”.
Egy webes szakember megnézi, hogy:
  • minden működik-e megfelelően,
  • nem lassult-e le az oldal,
  • a design és a tartalom még illik-e a célközönségedhez.

Ez a kis odafigyelés hosszú távon sok bosszúságot és pénzt spórolhat meg.

Egy 3-5 éves elavult weboldal nemcsak kevesebb látogatót hoz, hanem kifejezetten rontja a márkaimázst.
Ha a látogatók azt látják, hogy a weboldal lassú, elavult, vagy hibás, azt gondolják: „Ha az online jelenléte ilyen, vajon a szolgáltatása milyen lehet?”

Sok ügyfél el sem jut odáig, hogy felhívjon téged — mert a weboldal már azelőtt elveszítette őt.

A sikeres weboldal nem elég, ha ma jó – holnap is annak kell maradnia. Egy jól felépített, karbantartott weboldal éveken át stabilan hozza az ügyfeleket.
De ehhez időnként törődni kell vele, mint egy értékes munkaeszközzel.

Röviden:
  • Frissítsd rendszeresen a rendszert és a tartalmat.
  • Törődj a biztonsággal és a sebességgel.
  • Időnként kérj szakmai átvizsgálást.

Ne engedd, hogy a weboldalad elavuljon és elriassza a potenciális ügyfeleket.

Kérj ajánlatot tőlünk, és segítünk abban, hogy weboldalad 5 év múlva is modern, gyors és hatékony maradjon.