Úgy érezheted, hogy a weboldal inkább kötelező rossz, mint valódi ügyfélszerző eszköz. De honnan tudod, hogy a weboldalad tényleg dolgozik helyetted, és hoz új érdeklődőket?
Nézzük meg együtt a legegyszerűbb módokat, amikkel mérheted az eredményeit!
Miért fontos mérni a weboldalad eredményeit?
Képzeld el, hogy van egy üzleted a városban. Bejönnek az emberek, de fogalmad sincs, hogy a kirakat, az ajánlás vagy éppen a weboldalad miatt találtak rád. Ugyanez igaz egy étteremre, edzőteremre vagy akár egy könyvelő irodára is.
Ha nem tudod, honnan jönnek az ügyfelek, akkor könnyen feleslegesen költesz reklámra, miközben a weboldalad lehet, hogy sokkal többet tudna segíteni.
1. Kérdezd meg az ügyfeleidet!
- „Hol hallott rólunk?”
- „Hogy találtál ránk?”
Egy fodrász például könnyen megtudhatja, hogy a vendég a Google-ben keresett rá a „fodrász + városnév” kulcsszóra, vagy éppen egy Facebook poszt miatt jött el.
Ha gyakran hallod, hogy „a weboldaladon találtam meg a számot” – az már egyértelmű jelzés, hogy a weboldalad működik.
2. Figyeld a beérkező hívásokat és üzeneteket
- hány hívás jött a weboldal miatt,
(megkérdezed hol talált meg, vagy külön telefonszámot használsz) - hány űrlap érkezett be,
- hány e-mailt kaptál.
Ez nem igényel bonyolult rendszereket, elég egy füzet vagy egy Excel táblázat. Így egy hónap után már tisztán látszik, hogy a weboldalad mennyi megkeresést hozott.
3. Használd a Google-t, mint egy hőmérőt
- „fodrász + városnév”
- „kozmetikus + városnév”
- „könyvelő + városnév”
Ha ott látod a saját weboldalad az első oldalon, jó úton jársz. Ha viszont alig találod meg, akkor szinte biztos, hogy a konkurencia viszi el az ügyfeleket.
4. Telepíts egy egyszerű látogatószámlálót
- hányan jártak a weboldaladon,
- milyen oldalakat néztek meg,
- honnan érkeztek (Google, Facebook, más oldalak).
Ez olyan, mint amikor egy étteremben megszámolod, hány vendég jött be az ajtón. Csak itt online történik. Nem kell minden apró részletet figyelned, de az alap számok segítenek megérteni, hogy működik-e a weboldalad.
5. Adj a weboldaladnak „mérőpontokat”
- legyen rajta időpontfoglaló gomb egy fodrásznak vagy kozmetikusnak,
- asztalfoglaló egy étteremnek,
- ajánlatkérő űrlap egy könyvelőnek vagy ügyvédnek,
- próbabérlet letöltése egy edzőteremnek.
Ezeket sokkal könnyebb mérni, mert látod, hányan kattintottak és hányan küldtek el egy kérést. Ez pontosan megmutatja, hogy a weboldalad mennyire hozza az ügyfeleket.
6. Nézd a trendeket, ne csak a számokat
Nem az számít, hogy első hónapban 20 vagy 50 látogatód volt. A lényeg, hogy növekszik-e a szám. Ha hónapról hónapra több megkeresést kapsz a weboldal miatt, az a biztos jele annak, hogy jó irányban haladsz.
Ez olyan, mint a fitnesz: nem az első edzés után látszik az eredmény, hanem hónapok kitartó munkája hozza a változást.
Összefoglalás
- Kérdezd meg az ügyfeleidet, hol találtak rád.
- Vezesd a hívásokat és üzeneteket.
- Ellenőrizd a Google-ben a helyezésed.
- Telepíts egy egyszerű látogatószámlálót.
- Tegyél a weboldaladra mérhető gombokat (foglalás, ajánlatkérés).
Ha ezeket a lépéseket betartod, rövid időn belül pontos képet kapsz arról, hogy a weboldalad valóban hoz-e ügyfelet – vagy csak egy „online névjegykártya” a sok közül.
Ha szeretnél olyan weboldalt, ami nemcsak szép, hanem tényleg új vendégeket hoz, kérj ajánlatot tőlünk, és segítünk megvalósítani!