3 perc

Egy weboldal ma már nem luxus, hanem alapfeltétel. De mennyibe kerül egy profi weboldal? A válasz nem egy szám, hanem attól függ, mire van szükséged. Nézzük meg, hogyan állnak össze a költségek - közérthetően, rejtett díjak nélkül.

Képzeld el, hogy a weboldalad az üzleted kirakata. Ha valaki elsétál előtte, az első benyomás alapján dönt: benéz, vagy továbbmegy. Ugyanez történik online is.

Egy fodrász, kozmetikus, körmös, étterem, könyvelő iroda vagy edzőterem weboldala ma már nem csak információt ad - hanem meggyőz, időpontot hoz, és új ügyfeleket szerez.

Ugyanazért, amiért egy autót vagy lakásfelújítást sem lehet egy mondatban beárazni. Attól függ, milyen szintű szolgáltatást, kényelmet és extrákat szeretnél.

Egy weboldal költségét több tényező alakítja:
  • Funkciók - csak bemutatkozásra kell, vagy legyen rajta időpontfoglaló, webshop, blog?
  • Dizájn - sablon megoldás elég, vagy teljesen egyedi arculatot szeretnél?
  • Tartalom - saját szöveggel és fotóval jössz, vagy szükséged van szövegírásra és fotózásra is?
  • Karbantartás - egyszeri projektben gondolkodsz, vagy hosszú távon is szeretnéd, hogy valaki frissítse és biztonságban tartsa az oldalt?
Sok vállalkozó azért csalódik, mert nem számol a plusz kiadásokkal. Ezek nem mindig szerepelnek az ajánlatban, pedig fontosak:
  • Domain név (pl. cegneved.hu) - olyan, mint az üzleted címe.
  • Tárhely - az a „lakás”, ahol a weboldalad fut.
  • Karbantartás, frissítések - ahogy egy autót is szervizeltetni kell, úgy a weboldalt is karban kell tartani.
  • Bővítések, fejlesztések - lehet, hogy ma még elég egy egyszerű oldal, de később webshopot vagy hírlevél-rendszert is szeretnél.

Ha egy ajánlat túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, érdemes megkérdezni: pontosan mi van benne, és mi nincs.

3 aranyszabály kisvállalkozóknak:
  • Beszéljen közérthetően - ha valaki tele van szakszavakkal, és nem tudja egyszerűen elmondani, mit csinál, az intő jel.
  • Legyenek referenciái - nézd meg, milyen weboldalakat készített másoknak.
  • Kérj részletes ajánlatot - pontosan tudd, mi van az árban, és ne érjen meglepetés.
  • Egy fodrász 3 hónap alatt 20%-kal több vendéget szerzett, miután weboldala mobilbarát lett, és feltöltötte a munkáiról készült referenciafotókat.
  • Egy kis étterem hétvégén minden asztalát megtöltötte, miután a menüjét és asztalfoglalását feltettük a weboldalra.
  • Egy könyvelő iroda új ügyfelei 70%-a a Google-ból talált rájuk, mert a weboldaluk keresőbarát módon készült el.

A kérdés nem az, hogy pontosan mennyibe kerül, hanem az, hogy milyen értéket hoz a vállalkozásodnak. Egy jó weboldal nem kiadás, hanem befektetés: segít új ügyfeleket szerezni, időt spórolni és bizalmat építeni.

Ha szeretnéd megtudni, neked pontosan milyen weboldal lenne ideális, és milyen költségekkel érdemes számolnod, kérj tőlünk személyre szabott ajánlatot - rejtett költségek nélkül.