Sokan gondolják, hogy „nekem elég a Facebook-oldal”. De egy modern, profi weboldal olyan, mint egy jó kirakat: ha rendben van, sokkal több ember tér be hozzád.
Mutatom egy konkrét példán keresztül, hogyan sikerült egy kisvállalkozásnak 40%-kal több vendéget szereznie mindössze azzal, hogy lecserélte a régi weboldalát.
Mi volt a probléma?
- a weboldal nem volt mobilbarát, így telefonról alig lehetett használni,
- elavult kinézete bizalmatlanságot keltett,
- nem volt rajta időpontfoglalási lehetőség,
- a Google keresőben hátrébb szerepelt a konkurenciánál.
Olyan volt, mintha egy régi, poros kirakatban próbálnád eladni a szolgáltatásaidat – miközben a szomszédban csillog-villog minden.
A megoldás: egy új, modern weboldal
- Mobilbarát dizájn készült, hogy bárki gyorsan megtaláljon mindent a telefonján.
- Letisztult, bizalomkeltő megjelenést kapott, ami tükrözte a vállalkozás minőségét.
- Kapcsolati űrlap került a weboldalra, ahol könnyen tudtak üzenetet küldeni a vendégek.
- Google Térkép beágyazás segített, hogy bárki egy kattintással odataláljon.
- Friss fotók kerültek fel a munkáiról, így a látogatók azonnal látták, mire számíthatnak.
- Keresőoptimalizált tartalmak segítettek abban, hogy a weboldal előrébb kerüljön a Google találatok között.
Az eredmény: +40% vendég
- Több időpontfoglalás érkezett az új űrlapon és telefonon keresztül.
- A statisztikák szerint sok új vendég Google-keresésből talált rá a vállalkozásra.
- A visszajelzések alapján a vendégek kifejezetten dicsérték a könnyen használható foglalási rendszert.

Google Analytics statisztika
Összességében a vállalkozás 40%-kal több ügyfelet szerzett, és a tulajdonos szerint ennek nagy része az új weboldalnak volt köszönhető.
Miért működött ennyire jól?
- könnyűvé tette a döntést – a látogató látta a képeket, árakat, és rögtön tudott foglalni,
- bizalmat épített – modern, átlátható kinézet = profizmus,
- ott volt, ahol a vendég keresett – a Google-ben előrébb jelent meg, így nem a konkurenciát választották.
Ez pont olyan, mint egy jó étteremnél: ha az ajtó előtt van étlap és tiszta, barátságos a bejárat, sokkal többen ülnek be, mintha semmit sem tudnának előre.
Neked is szükséged van új weboldalra?
Ha úgy érzed, hogy a mostani weboldalad már nem hozza az elvárt eredményeket, érdemes elgondolkodni a megújításon. Gondolj bele: ha te is +40%-kal több ügyfelet tudnál szerezni, az mennyit jelentene a vállalkozásodnak?
Összefoglalás
Egy jól megtervezett, modern weboldal nem kiadás, hanem befektetés. Ez az esettanulmány is megmutatta, hogy egy kis fejlesztéssel akár 40%-kal több vendéget szerezhetsz. Ne hagyd, hogy a konkurencia elvigye előled a lehetőségeket – lépj időben!