5 perc

Egy jól működő weboldal nemcsak „szép kirakat”, hanem folyamatosan új ügyfeleket is hozhat. De hogyan talál rád a Google-ben egy leendő vendéged vagy ügyfeled? Lássuk egyszerűen, érthetően!

Amikor valaki ügyvédet, fodrászt, edzőtermet vagy könyvelőt keres, elsőként a Google-be írja be: „fodrász a közelben”, „könyvelő árak”, „kozmetikus nyitvatartás”.
Ha a te weboldalad ott van az első találatok között, nagy eséllyel téged fog választani. Ha viszont nincs weboldalad, vagy nem található meg, akkor a konkurenciád viszi el az ügyfelet.

A Google olyan, mint egy óriási telefonkönyv, ami minden nap frissül. Ha a weboldalad:

  • Jól van felépítve → könnyen érthető, gyorsan betölt.
  • Hasznos információt ad → pl. szolgáltatásaid, árak, elérhetőség.
  • Megbízhatónak tűnik → van rólad fotó, bemutatkozás, vélemények.

... akkor a Google előrébb sorolja, és több ember talál rád.

Gondolj bele: amikor te keresel egy éttermet vagy szolgáltatást, mit nézel meg?

  • Nyitvatartás
  • Árak
  • Elérhetőség, telefonszám, cím
  • Fotók (pl. a szalonról, munkákról, termekről)
  • Vélemények másoktól

Ha ezeket egyértelműen, szépen mutatod meg, már félig nyert ügyed van.

Képzeld el, hogy egy új vendég szeretne hajat vágatni. Beírja a Google-be: „fodrász Veszprém”.
Ha a te weboldalad jelenik meg:
  • látja a szalonod képeit,
  • elolvassa az árlistát,
  • egy kattintással felhív telefonon.

Így a Google-ben való keresésből pillanatok alatt érdeklődő, majd új vendég válik.

Sokan azt gondolják, hogy a Google-ben előkelő helyen szerepelni bonyolult trükk kérdése. Valójában inkább arról van szó, hogy a weboldalad mennyire hasznos és könnyen érthető az ügyfeleidnek. A Google célja ugyanis egyszerű: a keresőknek a lehető legjobb találatot adni. Ha a te oldalad ezt nyújtja, akkor fokozatosan előrébb kerülhetsz.

Néhány dolog, ami sokat számít:

Ma már a legtöbb ember a telefonjáról keres szolgáltatót. Ha a weboldalad lassan tölt be, vagy nehezen olvasható mobilon, akkor a látogatók gyorsan továbblépnek – ezt a Google is észleli, és hátrébb sorolhat. Egy modern, mobilbarát oldal viszont előnyben van.

Nem a szakmai kifejezések számítanak, hanem azok a szavak, amiket a hétköznapi emberek beírnak a keresőbe. Például egy fodrász esetében nem a „stylist szolgáltatás” a kulcs, hanem inkább: „női hajvágás ára”, „fodrász [városnév]”. Ha ezek természetesen megjelennek a szövegeidben, az segíti a jobb helyezést.

Egy jó weboldal nemcsak felsorolja a szolgáltatásokat, hanem röviden el is magyarázza, mire számíthat az ügyfél. Gondolj rá úgy, mintha egy érdeklődőnek mesélnél: miért válassza a te szalonodat, edzőtermedet vagy irodádat. A Google értékeli a tartalmas, világos leírásokat.

Ha időnként frissítesz – például blogbejegyzésekkel, újdonságokkal, akciókkal – az mutatja a Google-nek, hogy az oldalad élő és naprakész. Egy fodrásznál lehet például egy rövid cikk a nyári hajápolásról, egy étteremnél az új heti menü bemutatása. Ez nemcsak a keresőben segít, hanem bizalmat is épít.

Az emberek szeretik mások tapasztalatait látni. Ha van néhány pozitív visszajelzésed a weboldaladon, az nemcsak a leendő ügyfélnek ad biztonságérzetet, hanem a Google is látja, hogy az oldalad hiteles.

Nem csak a weboldal számít! A Google ingyenes szolgáltatása, a Google Cégem lehetővé teszi, hogy a vállalkozásod megjelenjen a térképen és a helyi találatok között. Ha valaki beírja: „kozmetikus a közelben”, gyakran először a térképes találatok jönnek fel, ahol fotót, nyitvatartást, értékeléseket lát. Ez óriási előny lehet, főleg helyi szolgáltatóknál, mint fodrász, edzőterem, étterem vagy ügyvédi iroda.

Ha összehangolod a weboldalad és a Google Cégem profilod, sokkal több esélyed van arra, hogy a környékeden téged válasszanak.

Egy gyorsan összerakott, olcsó oldal gyakran csak „kirakat”, amit alig talál meg valaki.
Egy profi weboldal viszont:
  • úgy van felépítve, hogy a Google-ben is jól szerepeljen,
  • figyelembe veszi, hogy az ügyfél mit keres,
  • tényleg új érdeklődőket hoz neked.

Ez olyan, mintha lenne egy alkalmazottad, aki éjjel-nappal ügyfeleket szerez – csak egyszer kell elkészíteni, és folyamatosan dolgozik helyetted.

Egy weboldal nemcsak „jelenlét az interneten”, hanem aktív ügyfélszerző eszköz lehet. A Google-ben való megjelenés kulcs ahhoz, hogy új vendégeket, pácienseket, ügyfeleket szerezz.

Ha szeretnéd, hogy a weboldalad ne csak szép legyen, hanem folyamatosan új ügyfeleket hozzon a Google-ből, kérj ajánlatot tőlünk – segítünk, hogy téged válasszanak!