5 perc

Egy jó vélemény többet ér bármilyen reklámnál. A látogatók sokkal szívesebben választanak olyan szolgáltatót, akiről mások már elmondták, hogy elégedettek voltak.

De vajon miért számít ennyit a visszajelzés, és hogyan tudod ezt ügyfélszerzésre használni a weboldaladon?

Gondolj csak bele: ha fodrászt, éttermet vagy könyvelőt keresel, te is először megnézed, mit mondanak róla mások, igaz?
Ugyanezt teszik a te leendő ügyfeleid is.

Egy weboldalon szereplő vélemény vagy ajánlás azonnal bizalmat ébreszt. Az emberek szeretnek biztosra menni, és ha azt látják, hogy mások már kipróbálták a szolgáltatásodat és elégedettek voltak, sokkal nagyobb eséllyel fognak téged választani.

Egy kutatás szerint a vásárlók több mint 90%-a olvas véleményeket, mielőtt döntést hozna – még akkor is, ha nem webshopról, hanem szolgáltatásról van szó.

A legtöbb szolgáltató ma már jelen van online – weboldallal, Facebook-oldallal, esetleg Google-profillal. A kérdés az, mivel tudsz kitűnni a többi hasonló vállalkozás közül.

Az ár vagy a szép design kevés. A látogatók a hitelességet keresik – és a hitelességet a mások által írt vélemények adják meg.

Képzeld el, hogy két masszőr weboldalát nézed:
  • az egyiknél szép a design, de semmit nem tudsz arról, mit gondolnak róla az ügyfelek,
  • a másiknál pedig három-négy rövid ajánlás is van – igazi emberektől, névvel és fotóval.

Te melyiket választanád?
Valószínűleg azt, akinél már mások is jól jártak.

Nem kell bonyolult rendszerekben gondolkodnod. Néhány egyszerű módszerrel könnyen szerezhetsz értékes visszajelzéseket:

Amikor elkészült a munka, kérdezd meg az ügyfelet, hogy elégedett volt-e. Ha igen, mondd el, hogy örülnél, ha néhány mondatban leírná a tapasztalatát.
Ezt akár e-mailben vagy Messengeren is megteheti.

Ha rendelkezel Google-fiókkal (ami segít a helyi keresésekben is), küldd el az értékelési linket az ügyfeleidnek. A Google-vélemények nemcsak hitelességet adnak, hanem a keresőben is előrébb helyezhetnek.

Egy rövid, őszinte videó arról, hogy valaki mennyire elégedett volt, sokkal személyesebb hatást kelt, mint egy szöveg.
Ha például fodrász vagy, készíthetsz „előtte-utána” képet és megkérheted a vendéget, hogy pár szóban mondja el, mit gondol.

A begyűjtött értékeléseket helyezd el stratégiailag a weboldalon:
  • a főoldalon, hogy azonnal lássák a látogatók,
  • a szolgáltatásaid alatt, ahol döntést hoznak,
  • és a kapcsolatfelvételi oldalon, ahol megerősítést keresnek.
Egy jó vélemény rövid, személyes és hiteles.
Néhány tipp, hogy a legjobbat hozd ki belőlük:
  • Ne hagyd névtelenül: a név, város vagy akár egy fotó növeli a hitelességet.
  • Kerüld a sablonos mondatokat: a „Minden szuper volt” helyett jobb a konkrét példa, pl. „Végre egy könyvelő, aki mindent elmagyaráz érthetően!”
  • Ne javítsd túl: hagyd meg a természetes hangvételt – ettől lesz valódi.
  • Frissítsd időnként: az emberek a friss véleményeket értékelik, ne csak évekkel ezelőtti visszajelzések szerepeljenek.
A vélemények nemcsak a weboldaladon hasznosak – minden online csatornádon erősítik a márkádat.
Használhatod őket:
  • közösségi média posztokban („Ezt írta rólam egyik vendégem…”),
  • hirdetésekben (egy rövid idézet a hirdetés képen),
  • hírlevelekben,
  • sőt akár nyomtatott anyagokon is.

Ezáltal mindenhol ugyanazt az üzenetet közvetíted: másokat már meggyőztél, és ők elégedettek voltak.

Egy weboldal vélemények nélkül olyan, mint egy üres étterem: hiába finom az étel, ha senki nem tud róla.
Ha viszont tele van elégedett vendégekkel (azaz valódi visszajelzésekkel), az új érdeklődők is bátran be fognak térni.

A cél az, hogy ne neked kelljen győzködnöd a látogatót – hanem hagyd, hogy más elégedett ügyfeleid beszéljenek helyetted.

A vélemények és ajánlások nem csupán díszítőelemek a weboldaladon.
Ezek valós bizalomépítő eszközök, amelyek segítenek:
  • több érdeklődőt meggyőzni,
  • javítani a Google-helyezéseden,
  • és hosszú távon hűséges ügyfélkört építeni.

Ha szeretnéd, hogy a weboldalad ne csak szép legyen, hanem valóban ügyfeleket is hozzon, kérj ajánlatot tőlünk, és segítünk abban, hogyan építheted be a véleményeket profi módon a weboldaladba!